X
تبلیغات
رایتل
چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387
میرحسین

نظرتون راجع به آزادی بیان موجود چیه؟     

استفاده ابزاری ما از شهدا می کنیم؟؟؟ 

شما چی ؟به این که نمی گویند استفاده ابزاری ها؟تا دیروز دوست دوست امروز.....فردا چه؟

انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران به مناسبت حضور میر حسین موسوی کاندیدای احتمالی جناح اصلاح طلب حاکمیت ایران در انتخابات دهم ریاست جمهوری ، نامه ای سرگشاده را خطاب به ایشان منتشر کرد.

  سوال این است : آیا شما که متعلق به جناح چپ سنتی جمهوری اسلامی هستید واقعا اصلاح طلب شده اید ؟ در موضع گیری های اخیرتان خودتان رایک اصلاح طلب اصول گرا معرفی کرده اید و مردم هم را چنین دانسته اید . گفته اید مردم می توانند هر دو گرایش را باهم داشته باشند و شما هم مانند مردم می اندیشید . آقای میر حسین یک سیاستمدار مدرن هیچ گاه از طرف مردم و به جای مردم سخن نمی گوید . تنها پوپولیسم است که اینگونه اقتضا می کند . مردم واژه ی گنگی است که هیچ گاه یک کل یک دست را تشکیل نمی دهد . مردم یعنی انبوهی از اقلیت ها با منافع و دیدگاه های متفاوت و گاه متضاد که در برخی شرایط بر سر هدفی مشترک به هم می پیوندند . همین شکاف های موجود در بین مردم یک جامعه است که بستر شکل گیری جامعه ی مدنی را فراهم می آورد . جامعه ی مدنی قوی و توسعه یافته که حد واسط میان مردم و دولت است و ضامن انسجام و بقای یک نظام اجتماعی ، با مداخله ی دولت شکل نمی گیرد بلکه از بطن جامعه و از دل شکاف های موجود در جامعه بر می آید و این یکی از اصلاحات عمده ای است که جامعه ی امروز ایران نیازمند آن است . پوپولیسم راه نجات امروز نیست .

۳- تعریف دقیق از اصلاحات ، ایمان به لزوم اصلاحات و داشتن برنامه برای پیشبرد آن : اطرافیانتان شما را فردی با شخصیتی محکم معرفی می کنند .ولی پیشبرد اصلاحات علاوه بر شخصیت محکم و قوی رئیس جمهور به ایمان عمیق وی و کابینه اش به اصلاحات ، تعریف دقیق از اهداف اصلاح طلبانه و داشتن برنامه نیازمند است .. اگرچه ترکیب کابینه ی شما در دوران نخست وزیری شما را فردی مورد وثوق برای دو جناح حاکمیت معرفی می کند و این ویژگی از شما گزینه ای مناسب برای تشکیل « دولت وحدت ملی » می سازد اما شما و کابینه ی احتمالی تان را اصلاح محور معرفی نمی کند . شما اصلاحات را چنین تعریف کرده اید : « اصلاح طلبی یعنی برگشت به اصول و حفظ حریم های اسلامی و انسانی و پرداختن به عدالت ، آزادی ، استقلال و توسعه در کنار نگاهی نو و امروزی به جهان و مسائل کشور و دفاع و حمایت بی دریغ از قشر های مستضعف » . قضاوت در باره ی این تعریف از اصلاحات را به مخاطبین وا می گذاریم ولی از شما می پرسیم آیا واقعا تعریف شما از اصلاحات همین جملات گنگ ، مبهم و متناقض است ؟ حتی اگر چنین است چگونه می خواهید به آن دست یابید ؟ می گویند عمل گرایی بتدریج تناقضات موجود در شعارها و سخنان  حل می کند ولی تا حد امکان می توان پیش از عمل با مطالعه و بررسی تجربیات دیگران ، تناقضات را کم کرد . 

دانشگاه دانشگاه است : آقای موسوی یکی از سایت های حامی شما از شما در خواست کرده بود تا برای ابراز وفاداری به ارزش ها به  

ها به زیارت مزار شهدای گمنام دفن شده در دانشگاه ها بروید و بدین وسیله اعلام برائت کنید از دانشجویانی که مخالف دفن شهدا در دانشگاه هستند . آقای موسوی ما ضمن احترام به شهدا دانشگاه را یک مکان آکادمیک در معنای واقعی آن می خواهیم . شما چطور ؟هفته ی پش در دانشگاه امیر کبیر به بهانه ی تدفین شهدا ، در حالیکه بیش از سه هزار نیروی شبه نظامی وارد دانشگاه شده بود، مانع ورود دانشجوان منتقد به دانشگاه شدند و با دانشجویان معترض داخل دانشگاه هم با پاره آجر ، چاقو ، نانجیکو و پنجه بوکس معامله شد . شب هنگام هم با همکاری مسئولان دانشگاه ، بیش از ۷۰ دانشجو را دستگیر کردند . آقای موسوی شما از کدامیک اعلام برائت می کنید ؟ از ترانه بر لبان به خاک و خون کشیده شده یا سودجویان خون شهدا که دیروز چماق داران بودند وامروز قمه به دستان ؟ شنیده ایم وضعیت امروز دانشگاه بیشترین شباهت را به وضعیت دانشگاه در زمان شما دارد ! آیا چنین است ؟ آقای موسوی ما حق تحصیل را برا ی همه می خواهیم و معتقدیم تنها معیار گزینش برای تحصیل باید صلاحیت علمی باشد . ما می گوییم دانشگاه باید بستری آزاد برای حضور همه ی اندیشه ها و گرایش ها باشد تا بتواند جامعه ی مدنی را در مسیر توسعه و بالندگی یاری رساند . نظر شما چیست ؟