مهمانی فرزندان روح ا...

ما را به ضیافت خود بپذیرید که شما میزبانید و ما مهمان

مهمانی فرزندان روح ا...

ما را به ضیافت خود بپذیرید که شما میزبانید و ما مهمان

بی بی سی آَشوب خیابانی به روش قورباغه پخته !

شبکه تلویزیونی بی بی سی در راس همه رسانه های معاند با ایران سرافراز ،با ادعای اطلاع رسانی لحظه به لحظه از انتخابات دهم ریاست جمهوری عملا به پایگاه انتشار تحلیل های ساختگی و برانگیختگی اجتماعی در ایران تبدیل شده است. 
آنچه کارشناسان در ماه های اخیر ابراز می داشتند که شبکه فارسی بی بی سی به منظور انجام شبکه براندازی نرم و با حمایت نیروی انسانی و مالی جریانی در داخل راه اندازی شده است طی روزهای منتهی به انتخابات و پس از آن عملا به اثبات رسید. 
نکته جالب توجه در این است که بی بی سی علی رغم دریافت بودجه 15میلیون پوندی (22میلیون دلاری) وزارت امور خارجه انگلیس، قبل و پس از راه اندازی همواره به کسری بودجه اعتراض مردم مالیات دهنده بریتانیا روبرو بوده است ، این در حالی است که در روزها ی اخیر مبادرت به افزایش پخش برنامه های زنده خود کرد،‌به طوری که جمعه شب مطابق روال قبلی برنامه هایش را تا پایان شمارش آرا و اعلام نتایج در قالب میزگرد، وب گردی ، گفت وگو با کارشناسان ،‌ ارتباط مستقیم (نوبت شما)‌ و... ادامه داد. 
بی بی سی که در طول دوره فعالیت خود همواره از تنظیم و پخش خبر به شیوه شبه خبر ( فیجرنیوز) و تلفیق سخت خبر( هارد نیوز)‌ و نرم خبر (سافت نیوز)‌ پیروی کرده است در آستانه انتخابات و ازجمله طول جمعه شب به این سو،‌ دقیقا و دانما با سوئیج کردن این شیوه های خبری به یکدیگر ،‌اهداف شبهه سازی ، بحران افکنی و هدایت افکار عمومی به انگیختگی و نضج آشوب را هدایت کرد. 
این شبکه متعلق به استعارگر پیر که روزهای قبل ،‌خود را آماده بحران سازی اجتماعی کرده بود، پیشاپیش در اخبار و تحلیل های به اصطلاح کارشناسان سیاسی مسایل ایران ،‌ بحث تقلب را تئوریزه و قاطعانه بر آن پای می فشردند که چنانچه احمدی نژاد رای بیاورد شکی در تقلب وجود ندارد. 
بی بی سی در چارچوب سناریوی خود،‌ جمعه شب در قالب برنامه های زنده ،‌ بلافاصله پس از اعلام آمار های غیر رسمی از منابع داخل ایران پروژه تقلب در انتخابات را با حضور فرخ نگهدار ( رییس سازمان فدائیان خلق )‌ و صادق صبا( تحلیل گر سیاسی )‌ کلید زد و پس از این به تناوب انتشار خبرهایی از ایران ، ارتباط مستقیم و ... کارشناسانی مانند جمشید برزگر، هاشم احمد زاده ،‌احمد سلامتیان ،‌ سعید برزین ،‌ مسعود بهنود و ... در استودیو و آدم هایی از احزاب و گروهک های داخل ایران هر لحظه به موازات اعلام آرای احمدی نژاد ،‌برحملات و تثبیت و تلقین تقلب در انتخابات افزودند به صورتی که نزدیک صبح و تا ظهر شنبه جملگی گزارش پراکنی این شبکه دستور حمله و اغتشاش و افزایش نارضایتی بود. 
شیوه بارز بی بی سی در توفیق خود این بود که کلیت مباحث در یک دایره طراحی شده روش قورباغه پخته، کارکرد می یافت . 
بدین صورت که مثلا کارشناسان استودیو دلایلی را درقالب تحلیل مطرح می کردند و سپس ارتباط مستقیم برخی آدم های معمولی تحت عنوان مخاطبان بی بی سی و بعد از این ارتباط با رییس ستاد مردمی موسوی و سخنگوی ستاد مهدی کروبی و ... مجددا کارشناسان داخل استودیو و ... جملگی صحبت های یکدیگر را کپی کرده و با کمی شاخ و برگ اضافه بخورد بینندگان این شبکه می دادند. 
بی بی سی برای پیشبرد سناریوی خود ، به خوبی از شیوه نرم خبر استفاده می کرد به طوری که در ساعت یک بامداد با اولین اعلام های غیررسمی آرا،‌ سایت های بالاترین و قلم نیوز را در قاب می گرفت که بوی تقلب می آید و یا رای های سفید را به حساب احمدی نژاد گذاشته اند و هرچه اعلام آرای احمدی نژاد بیشتر می شد لحن و نحوه بیان مطالب بی بی سی و آدم هایش تندتر می شد تا آنجا که در ساعت دو و 20دقیقه بامداد سناریوی آنها به نقطه اوج خود رسید و درتمام این نوع انتشار ،‌ بی بی سی با استفاده از سخت خبر (‌البته تحریک آمیز )‌ که هم اکنون موسوی و ... به وزارت کشور رفته اند و سوئیچ آن به نرم خبر ( درقالب گفت وگو و ارتباط مستقیم ) و سپس شبه خبر در ارتباط با رییس نهاد مردمی موسوی ،‌کاملا بحران سازی و تحریک مخاطب رقم زده می شد. 

رضوی فقیه حالی دولت را متهم به دروغ گویی می کرد که هنوز کانال های رسمی آمار را اعلام نکرده بود . او می گفت:‌ وقتی رییس دولت آمار دروغ می دهد و عدد سازی می کند، طبعا وزارت کشورش هم همین کار را می کند و .... و بی بی سی در پی هر ارتباط و گفت وگو با داخل ایران می پرسد:‌ واکنش شما چیست؟ ( تحریک ضمنی به عکس العمل )‌. 
بخشی از سناریوی بی بی سی چنین بود:‌ ارتباط با خاتمی به نام سولماز که از مشاهدات خود می گفت ،‌سوئیچ به محمدی :‌ طوفان در راه است . ارتباط با میترا از تهران و کامیار از دبی که ابراز نگرانی می کردند و سوئیچ به محمدی که از توطئه ای حکایت می کند مبنی بر اینکه کد احمدی نژاد 44بوده است و رتبه موسوی 4و خیلی ها به اشتباه یک 4اضافه کرده اند و شده 44به حساب احمدی نژاد :‌ سوئیچ به مسعود بهنود که محدودیت های اینترنتی را به نفع احمدی نژاد می داند و وکیل مدافعانه می گوید چون فضای اینترنتی سهم اصلاح طلبان است ،‌ پس محدودیت آن علیه آنهاست :‌و ... 
مجموعه ساعات پخش برنامه های زنده بی بی سی پس از خاتمه رای گیری یک هدف را تعقیب می کرد:‌ حتی اگر موسوی و کروبی کوتاه آمدند و برای مطالبات شما به خیابان نیامدند ،‌ شما کوتاه نیایید و خیابان را ترک نکنید. 
اکنون بیش از پیش دست بی بی سی رو شد. شبکه ای که به دلیل کسر بودجه بی بی سی رومانی را تعطیل کرد، مجانی به مخاطبان داخل انگلیس خط نمی دهد . اسپانسرآگهی ندارد و مشخصا اغلب خبرنگاران آن از طیف های اصلاح طلب و مشاور آن یکی از سردبیران نشریات زنجیره ای توقیف شده است و غیره ،‌ لذا چنین رسانه ای کسری بودجه خود را از کجا تامین می کند و آیا با توجه به طیف فکری همکار این رسانه می تواند مدعی بی طرفی باشد ، بی بی سی که از پخش اگهی قربانیان غزه خودداری کرد که مبادا مخاطبانش آن را نقض بی طرفی بی بی سی بدانند ،‌ اکنون با جمع یک طرفه ای چگونه می تواند مدعی خبر پراکنی چند سویه درباره ایران باشد؟، وجدان رکن چهارم دمکراسی در عملکرد بی بی سی درباره انتخابات اخیر در رنج است آیا محکم به این قضیه رسیدگی خواهیم کرد؟ http://payanews.ir/?id=915

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد