مهمانی فرزندان روح ا...

ما را به ضیافت خود بپذیرید که شما میزبانید و ما مهمان

مهمانی فرزندان روح ا...

ما را به ضیافت خود بپذیرید که شما میزبانید و ما مهمان

سال نو دروغ های نو!

 

 خبر زیر رو بخونید ! یارو رو تو ده راه نمی دادند سراغ کدخدارو می گرفت! 

وحشی گری و تجاوز و هر جنایتی رو انجام میدن بعد می گن چرا سربازامون شعار می نویسند!  

 

آقا کی گفته گوش های ما اینقدر درازه که این همه صحنه سازی رو باید باور کنیم؟ 

 

 

افشاگری برخی سوءرفتارهای شماری ازسربازان
اسرائیلی، سند افتخار برای ارتش اخلاقی اسرائیل

22 مارس 2009

 

  
  

جنگی تحمیلی حماس و جهاد بر اسرائیل ویران گر بود

گزارش هائی در مورد بد رفتاری شماری از سربازان اسرائیلی با غیرنظامیان در غزه در جریان عملیات "سرب گداخته"، در رسانه های همگانی کشور بازتاب گسترده ای داشت و در مجامع عمومی نیز مورد بحث قرار گرفت و اداره دادستانی ارتش اعلام کرد که همه این موارد را به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد و اگر تخلفاتی روی داده، مسوولان آن مورد پیگرد قرار خواهند گرفت و مجازات خواهند شد.
کلنل دانی زمیر رئیس آموزشکده نظامی رابین، که یکی از نهادهای ارتش اسرائیل است و برای آموزش اخلاقی و انسانی سربازان تلاش می کند، در گزارشی که به مقامات ارتش ارائه کرد، فاش ساخت که برخی از سربازان در مورد خاطرات خود از عملیات نظامی در غزه، موارد تاسف باری را نقل کرده اند که باید از جانب ارتش مورد رسیدگی قرار گیرد و اگر واقعیت داشته باشد، مسوولان آن مجازات شوند.
در یک مورد گفته شده که سربازی که روی پشت بام خانه ای در ساعات شب مستقر شده بود و ماموریت داشت به سوی خرابکارانی که ممکن است از جهت راست ساختمان نزدیک شوند و قصد تعرض داشته باشند، تیراندازی کند، مادری را با دو دختر او که از آن جهت می آمدند هدف قرار داد و آن ها را از پای درآورد.
در این مورد گفته شد که سربازان اسرائیلی به آن مادر دستور داده بودند که در جهت چپ حرکت کند و به سوی راست نرود. ولی به احتمال زیاد آن زن دستور سربازان را درک نکرده و در جهت معکوس حرکت کرده بود.
کلنل دانی زمیر، رئیس آموزشکده ارتشی افشاگرگزارش

موارد دیگری نیز ذکر شد که برخی سربازان که در خانه های مردم در غزه مستقر شده بودند، به اثاث خانه آسیب رسانده و یا روی دیوارها شعارهائی نوشته بودند – و این در حالی که طبق دستورات اکید ارتش، اگر سربازان به علت تاکتیکی و در شرائط نبرد بر خانه ای مسلط می شوند و در آن جا سنگر می گیرند، باید در پایان ماموریت، همه چیز را به وضع پیشین آن بازگردانند و حتی زباله را با خود ببرند. ولی مواردی وجود داشته که نه تنها این دستور رعایت نشده، بلکه برخی سربازان روی دیوارها شعار ضد عرب نوشته اند.
این احتمال وجود دارد که برخی واحدها در شرائط دشوار و خطرناک جنگ، فرصت اجرای این دستور را نداشته اند. ولی این احتمال نیز مطرح است که برخی سربازان آن قدر از تعرض چریک های فلسطینی و اقدامات تروریستی آنان که موجب جنگ در غزه شد خشمگین هستند که با نوشتن این شعارها و یا برخی خشونت ها با اهالی غیرنظامی، خواسته اند دق دل خالی کنند – که از نظر قوانین و دستورات ارتش کاملا مردود است.
حماس ادعا می کند که اکثر کشته شدگان جنگ افراد غیرنظامی بوده اند، و این در حالی که با گذشت چندین هفته از پایان جنگ، هنوز هم حماس اجازه نمی دهد اسامی چریک های مقتول افشا گردد و آماری نیز که در مورد کشته شدن افراد غیرنظامی انتشار داده قابل اطمینان نیست.
کلنل ایلان کاتس معاون دادستانی نظامی، در یک مصاحبه تلویزیونی در این مورد توضیح داد که شوربختانه، سازمان های ترور، افراد غیرنظامی را سپر بلای خود قرار داده و از داخل خانه ها و از میان مردم به نیروهای اسرائیلی حمله می بردند و از آن جا که چریک ها اونیفورم به تن نداشتند و شبیه دیگر مردم لباس پوشیده بودند، تشخیص دادن آن ها از غیرنظامیان امکان پذیر نبود. 
 

او توضیح داد که اسرائیل در جریان عملیات اخیر غزه، صدها هزار بیانیه از طریق هوا بین اهالی غزه پخش کرد و به آن ها توصیه کرد که در خانه های خود بمانند و یا هر چه زودتر آن ها را ترک گویند. به آن ها اکیدا توصیه شده بود که در خیابان ها و معابر دیده نشوند تا هدف سربازان اسرائیلی قرار نگیرند. بنا براین، احتمال زیاد داده می شد افرادی که در آمد وشد هستند، چریک های مسلح باشند که تیراندازی به سوی آنان مجاز است.
کلنل کاتس یادآوری کرد که هر یک از تیپ های ارتش اسرائیل دارای مشاور حقوقی است تا فرماندهان دستوری خطاب به سربازان صادر نکنند که با قوانین بین المللی و یا معیارهای اخلاقی تضاد داشته باشد.
آگاهان گفتند: این باعث افتخار ملت و دولت اسرائیل است که سربازانی که با سوءرفتار یاران خود برخورد کرده اند، به افشاگری می پردازند و از آن علنا انتقاد می کنند و ارتش بلافاصله اعلام می دارد که آن موارد را مورد بررسی قرار خواهد داد.
این آگاهان یادآوری کردند نهادی که این افشاگری ها را انتشار داد و گزارش آن را به مقامات سپرد، یکی از شاخه های خود ارتش است که سلامت اخلاق و درستی رفتار سربازان را بسیار مهم می داند.
به گفته آگاهان، کنترل رفتار همه سربازان و یا فرماندهان جزء در شرائط جنگی امری محال است و از برخی استثناها نمی توان جلوگیری کرد، ولی باید تدابیری اندیشید که در آینده تا حد امکان تکرار نشود.
در هر صورت، بزرگترین اعتراض را باید به حماس و دیگر سازمان های ترور کرد که از برادران فلسطینی خود سپر انسانی درست کرده و پشت آن سنگر گرفته بودند.
در یک مصاحبه تلویزیونی دیگر کلنل هرتسی هلوی گفت: ما خواهان ویرانی نیستیم. دیدن زنان و کودکان فلسطینی که پرچم سفید به روی دست بلند کرده و در جاده گام برمی دارند، دل هر انسانی را به درد می آورد. دیدن خانه های ویران شده، هر انسانی را ناراحت می کند. ولی ما چه گزینه دیگری می توانستیم داشته باشیم؟ آن ها جنگ را بر ما تحمیل کردند و حتی امروز نیز حاضر به برقراری آرامش و صلح نیستند و همچنان نابودی اسرائیل را می طلبند. آیا می توان از هر سربازی انتظار داشت که با این ناانسان ها، برحسب موازین انسانی رفتار کند؟
دانی زمیر رئیس آموزشکده رابین که عامل انتشار این گزارش بود نیز به رفتار سربازانی اشاره کرد که در گذرگاه مرزی بین اسرائیل و غزه شاهد دهها کامیونی بودند که هر روز صدها تن آذوقه از اسرائیل به غزه انتقال می دادند و می گفتند: چگونه ممکن است که آن ها فرزندان و مادران ما را می کشند، و ما برایشان آذوقه می فرستیم؟

اهود باراک وزیر دفاع گفت: بی تردید ارتش اسرائیل در مقایسه با ارتش های کشورهای دیگر پایبندترین آنها به موازین اخلاقی و بشری است. سربازان اسرائیلی بارها جان خود را به خطر انداخته اند که افراد غیرنظامی فلسطینی را از آسیب رسیدن نجات دهند.
نگاهی به شیوه رفتار سربازان ارتش های دیگر در شرائط جنگی، نشان می دهد که تا چه حد سرباز اسرائیلی خود را نسبت به ارزش های اخلاقی متعهد می داند و می کوشد به آن عمل کند.
این مباحثات در اسرائیل در شرائطی جریان دارد که سازمان های ترور فلسطینی همچنان تهدید به اسرائیلی کشی و ربودن سربازان اسرائیلی می کنند. همین دیشب (شنبه اول فروردین ماه 1388- 21 مارس 2009) بود که ترور فلسطینی قصد داشت با منفجر کردن یک اتومبیل محتوی مواد تخریبی، یک پاساژ بزرگ در شهر بندری حیفا (در شمال اسرائیل) را منفجر کند و ده ها و شاید صدها نفر از افراد بی دفاع و از جمله زنان و کودکان را به قتل برساند.

نوشتۀ: ایلان فرهادی – اورشلیم 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد